martes, 7 de mayo de 2013

Extrememan Salou 2013

Amb l'experiència que m'han donat els 11 anys que porto fent triatlons, ja tinc clar quins són els que m'agraden més i s'adapten millor a les meves característiques. És a dir, una bicicleta exigent (amb ports de muntanya), que es pugui nedar amb neopré i de mitja o llarga distància.
Una definició que encaixa bastant amb l'Extreman Salou (1.900-90-21), amb l'alicient d'un gran nivell de participació (Van Lierede, 3er al IM de Hawai, era el cap de cartell) i l'energia postitiva que et dóna competir amb quasi una vintena de companys del CE Picornell.

1.300 triatletes (300 dels quals eren estrangers) vam pendre las sortida. A la foto, bon ambient amb la gent del club pocs minuts abans del triple tret de sortida.


Carles Arisa fent "tasca d'equip" a l'hora de baixar la cremallera del meu neopré, amb el 'mite' Josete flanquejant aquest bonic gest de fair play. La natació, per cert, fou lenta (36.36) perquè era més llarga. Al meu amic Jordi Olivella, el seu Garmin li va marcar 2.200 metres!


La bici fou exigent, amb 900 metres de desnivell. El primer i tercer port de muntanya els vaig fer pràcticament a plat: era el meu terreny i havia de remuntar!


La baixada de la Teixeta era molt tècnica, però em van sobrar els darrers 20 quilòmetres favorables que portaven a Salou, per carreteres amples. Són ideals per a cabres i rodadors...i allà em van atrapar bastants triatletes que havia passat pujant.


Arribant a boxes amb companyia de Carles Arisa (a la dreta) i Àlex Gil, al fons, amb qui vaig fer conjuntament tota la baixada des de la Teixeta fins Salou. Sense dubte, un bon ajut durant força quilòmetres. El sector ciclista em va sotir a un velocitat mitja de 30.75 km/h.


 Vaig decidir fer una aposta: marcar un rtime alt des del principi de la cursa a peu. Dues voltes a un circuit que tenia una pujadeta força emprenyadora i on la calor començava a apretar...


Arribant a meta, després d'un 'bucle' infinit pel passeig marítim de Salou, ple de púbic (mai n'havia vist tant en un triatló). 1.30.41 a la mitja marató (83è millor parcial de tots).

Temps final: 5 hores 8 minuts 26 segons. 114è classificat. Missió complida! Ara toca descansar i preparar el proper repte: Ironman Nice.



PD: Les fotos són gentilesa de la Mònica Samaranch, parella del company Jordi Baus.
.

No hay comentarios:

Publicar un comentario